ההתחלה

בית הספר נוסד על ידי זן מאסטר סונג סאן – הזן מאסטר הקוריאני הראשון אשר התגורר ולימד במערב.
מטרת בית הספר הינה להפוך את תרגול הזן בודהיזם ותרגול מדיטציה לנגישים לאוכלוסיה ההולכת הגדלה של תלמידים ברחבי העולם.
ליבו של בית הספר לזן קוואן אום הוא תרגול מדיטציה יומיומי אשר מתרחש במרכזים ובקבוצות שלו. תלמידים ומבקרים אוכלים יחדיו, עובדים יחדיו, ומודטים יחדיו – בדרך זו הם משיגים את הצלילות המקורית הטבועה בכל אדם המאפשרת מתן עזרה לכל הברואים מרגע לרגע.
כל המרכזים מציעים הדרכה ב – מדיטציית זן, תרגול יומי, שיחות פתוחות וסדנאות מרוכזות.
תוכניות הלימוד פתוחות לכל אדם ללא צורך בניסיון קודם.

המורה המייסד של בית הספר שלנו היה הזן מאסטר הקוריאני סונג סאן, שנקרא על ידי תלמידיו דה סון סה נים (מורה זן הגדול הנכבד).
הוא היה הפטריארך ה -78 בשושלת הדהרמה שלו במסדר הצ'וג'י של הבודהיזם הקוריאני, והקים מקדשים ביפן והונג קונג. בשנת 1972 הוא הגיע לארצות הברית והקים את מה שהפך למרכז זן פרובידנס, המרכז הראשון במה שהוא כיום בית הספר קואן אום. דה סון סה נים העניק העברת דהרמה לזן מאסטרים וסמכות הוראה "אינקה" לתלמידים בכירים בשם ג'י דו פופ סה נים (מדריכים לדרך, או דהרמה מאסטרים). בית הספר קואן אום מונה כיום 44 מורים ברחבי העולם.

תמונה ישנה של זן מאסטר סונג סאן

קואן אום ישראל

הפעילות של קואן אום ישראל החלה לאחר ביקורו של זן מאסטר סונג סאן בישראל בשנת 1997. כיום קיימים בישראל שני מרכזי זן בהוד השרון ובתל אביב ושתי קבוצות זן בפרדס חנה ובחיפה.

הסנגהה הישראלית מקיימת באופן קבוע מספר ריטריטים במהלך השנה בנוסף לתרגול השבועי המתקיים במרכזים ובקבוצות השונות.
בשנת 2017 הופיע המורה הישראלי הראשון בשושלת מורי בית הספר כאשר יובל גיל פופ סה-נים קיבל "אינקה" (הסמכה ללמד).

המורה המנחה של הסהנגהה הישראלית היה זן מאסטר וו-בונג אשר ליווה אותה מראשיתה, עד שנת  2013 בה עזב מאסטר וו בונג את גופו. בשנת 2013 הפך זן מאסטר ג'י-קואנג למורה המנחה של הסנגהה וכיום מנחה איתו את הסנגהה במשותף גם יובל גיל פופ סה-נים.

ריטריט מדיטציה בנצרת

קואן אום בעולם

בית הספר לזן Kwan Um הוא ארגון בינלאומי של מרכזי וקבוצות זן שהוקמו תחת ניהולו של הזן מאסטר הקוריאני Seung Sahn. זן מאסטר סונג סאן נסע לראשונה למערב בשנת 1972 ופגש את תלמידיו המערביים הראשונים בפרובידנס רוד איילנד, בארצות הברית, שם הקים את מרכז הזן הראשון בעיר פרובידנס. עד מהרה נוצרו מרכזי זן נוספים בשני החופים ובמערב התיכון של ארה"ב.

בשנת 1978 החל זן מאסטר סונג סאן לנסוע לאירופה, ומרכזי זן חדשים הופיעו במהירות במדינות רבות כולל ספרד, פולין וגרמניה. הוא ביקר באופן קבוע בהונג קונג, סינגפור ומלזיה, והקים מרכזי זן חדשים באסיה מחוץ לקוריאה. זן מאסטר סונג סאן הכיר לסטודנטים מערביים רבים את סדנאות הזן האינטנסיביות של 90 יום המכונות "קיול צ'ה", המהווה היבט מרכזי בתרגול הזן הקוריאני לנזירים ונזירות מזה למעלה מ -1,000 שנה. כיום קיול צ'ה מתקיימים בכל שנה בקיץ ובחורף במרכזי זן בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, בהם נזירים, נזירות ותלמידים יכולים כולם לתרגל ביחד זן.

במהלך השנים הוקמו עוד מרכזים וקבוצות ברחבי העולם ובשנת 1983 צמיחה זו הובילה להקמתו הפורמלית של בית הספר קוואן אום, במטרה לספק לכידות ותמיכה אדמיניסטרטיבית לכל מרכזיו. קוואן אום פירושו "לתפוס את הצליל העולמי", לשמוע את קולות הסבל של היקום ולהציע עזרה.

כיום בית הספר הבינלאומי לזן קוואן אום מונה יותר ממאה מרכזים וקבוצות ולמעלה מ -40 זן מאסטרים מוסמכים (Soen Sa's) ומאסטרי דהארמה (ג'י דו פופ סה) המלמדים ביותר מ- 12 שפות. מרכזי הזן של קוואן אום מספקים מפגשי תרגול מדיטציה משותפים, שיחות פומביות וריטריטים הפתוחים לכל מי שרוצה לתרגל זן. בית הספר מעניק גם הכשרת מורי דהארמה לתלמידים, הכשרה עם מגורים והכשרה נזירית במרכזים ייעודיים. ישנם שלושה אזורים מנהליים עיקריים בתוך הארגון: אמריקה, אירופה ואסיה.

ארבעת הנדרים הגדולים

הברואים רבים מספור, אנו נודרים לסייע לכולם
האשליות הן אין-סופיות, אנו נודרים לחתוך דרך כולן
הלימוד הוא אין-סופי, אנו נודרים ללמוד את כולו
הדרך הגדולה היא בלתי נתפסת, אנו נודרים להגשימה

© כל הזכויות שמורות - בית הספר לזן קואן אום ישראל