"אדם שאל את אננדה, אחד מתלמידיו של הבודהה, מה החשיבות של קליאנה מיטה (חבר לדרך). אננדה ענה "אם יש לך קליאנה מיטה, זה חצי מהדרך"
הבודהה, ששמע את תשובתו של אננדה התערב בשיחה, ואמר "לא לא, אננדה, כשיש לך קליאנה מיטה, זוהי כל הדרך"

"אדם שאל את אננדה, אחד מתלמידיו של הבודהה, מה החשיבות של קליאנה מיטה (חבר לדרך). אננדה ענה "אם יש לך קליאנה מיטה, זה חצי מהדרך"
הבודהה, ששמע את תשובתו של אננדה התערב בשיחה, ואמר "לא לא, אננדה, כשיש לך קליאנה מיטה, זוהי כל הדרך"

איך סנגה עוזר לנו
נוכחותה של סנגה היא הזדמנות נפלאה לאפשר לאנרגיה הקולקטיבית של הסנגה לחדור לגוף ולתודעה שלנו. אנחנו מרוויחים הרבה מהאנרגיה הקולקטיבית הזאת. אנחנו יכולים להפקיד את עצמנו על סנגהה כי סנגהה הוא מתאמן, ואת האנרגיה הקולקטיבית של תשומת לב חזקה. למרות שאנו יכולים לסמוך על האנרגיה של תשומת הלב שנוצרת על ידי התרגול האישי שלנו, לפעמים זה לא מספיק. אבל אם אתה יודע איך להשתמש באנרגיה של תשומת לב כדי לקבל את האנרגיה הקולקטיבית של סנגהה, יהיה לך מקור אנרגיה רב עוצמה עבור השינוי שלך וריפוי.

הגוף שלך, התודעה שלך, ואת הסביבה שלך הם כמו גן. ייתכנו כמה עצים ושיחים שמתו, וייתכן שתרגישו מוצפים מכאב וסבל למראה זה. ייתכן שלא מודע לכך ישנם עדיין עצים רבים בגינה שלך כי הם מוצקים, נמרץ ויפה. כאשר חברי sangha שלך מגיעים לגינה שלך, הם יכולים לעזור לך לראות כי יש לך עדיין הרבה עצים יפים, וכי אתה יכול ליהנות מהדברים שלא השתבשו בתוך הנוף שלך. זה התפקיד שסנגה יכול לשחק. אנשים רבים בסנגהא מסוגלים ליהנות שקיעה יפה או כוס תה. הם שוכבים בחוזקה ברגע הנוכחי, לא מאפשרים דאגות או חרטות לקלקל את הרגע הנוכחי. יושב קרוב לאנשים האלה, הליכה קרוב לאנשים האלה, אתה יכול להרוויח מהאנרגיה שלהם ולשחזר את שיווי המשקל. כאשר האנרגיה שלהם של תשומת לב משולבת עם שלך, תוכל לגעת יופי ואושר

כאשר אנו זורקים אבן לתוך הנהר הסלע ישקע. אבל אם יש לנו סירה, הסירה יכולה לשאת מאות קילוגרמים של סלעים וזה לא לשקוע. אותו דבר נכון עם הצער והכאב שלנו. אם יש לנו סירה, אנחנו יכולים לשאת את הכאב והצער שלנו, ואנחנו לא לשקוע לתוך נהר הסבל. ומה הסירה? סירה זו, קודם כל, את האנרגיה של תשומת הלב שאתה יוצר על ידי תרגול שלך. סירה זו היא גם סנגהה – קהילת תרגול המורכבת מאחים ואחיות בדהרמה.

כאשר אנו יושבים יחד כסנגה, אנו נהנים מאנרגיה קולקטיבית של תשומת לב, וכל אחד מאיתנו מאפשר לאנרגיה המודעת של סנגה לחדור אלינו. גם אם אתה לא עושה שום דבר, אם אתה פשוט להפסיק לחשוב ולאפשר לעצמך לספוג את האנרגיה הקולקטיבית של סנגהה, זה ריפוי מאוד. אל נאבק, אל תנסה לעשות משהו, פשוט הרשה לעצמך להיות עם סנגהה. הרשה לעצמך לנוח, והאנרגיה של הסנגה יעזור לך, תישא ותתמוך בך. סנגהה יש לעשות את האימון קל. כאשר אנו מוקפים אחים ואחיות עושים בדיוק את אותו הדבר, קל לזרום בזרם של סנגה.