טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

קיולצ'ה קיץ 2020 עם דהרמה מאסטר יובל גיל

יולי 26, 2020 - אוגוסט 1, 2020

ריטריט מדיטציה קיץ 2020

סדנת זן קלאסית – מקוונת
מדיטציה | צ'נטינג | שיחות דהרמה

מה זה זן?
זן זה מאד פשוט – מי אתה? כולם מחפשים אושר בחוץ אבל רובינו מתקשים להבין את המהות האמיתית שבפנים. כולנו אומרים "אני" "אני רוצה את זה, אני אוהב את זה…" אבל רובינו מתקשים להבין מה זה ה"אני" הזה. בסדנה הקרובה נתרגל מדיטציה לפי מסורת הזן הקוריאני ונחקור את ה"אני".

מה עושים בסדנה?
לאור המגבלות בעקבות מגפת הקורונה, הסדנה תועבר באינטרנט בתוכנת זום. כל מתרגל יתרגל מביתו.
הפעילות בסדנה המקוונת הינה על פי סדר יום קבוצתי. הפעילות בקבוצה היא בשתיקה וכוללת תרגול טכניקות מדיטציה שונות: ישיבה, הליכה, שירה וקידות. סדר היום מובנה מראש וכולל הפסקות למנוחה ולארוחות. בנוסף, מתקיימת שיחה פתוחה בין המאסטר והקבוצה בסגנון שאלות ותשובות וכן שיחה אישית בין המורה לתלמיד – לתלמידים מנוסים.

לפרטים נוספים על טכניקות המדיטציה השונות לחצו כאן -> http://www.kwanumisrael.org/zen-techniques.php

זן במסורת קואן אום
לזן בודהיזם הקוריאני מסורת עשירה ומרתקת שהייתה נגישה מאות שנים לנזירים בלבד. בתחילת שנות השבעים נדד זן מאסטר מפורסם מהמזרח למערב והתאים את הזן הקוריאני התוסס לחיים המערביים. זן מאסטר סונג סואן ייסד את בית הספר לזן "קואן אום", ארגון עולמי שמטרתו להנגיש את דרך החיים של הזן לחיי היום יום המערביים

אחת הדרכים המומלצות ללמוד את דרך הזן באופן ישיר ואותנטי, היא באמצעות סדנת ה- "קיול צ'ה" (בתרגום חופשי מקוריאנית: דהרמה הדוקה), סדנת מדיטציה אינטנסיבית בת שבעה ימים, פתוחה לקהל הרחב, המעניקה למשתתף חווית זן משמעותית לכל החיים.

על פי הסגנון המסורתי של קואן אום, הפעילות בסדנה משלבת הדרכה אישית ע"י המאסטר, לרבות פגישה אישית בין המורה לתלמיד, יחד עם השתלבות בסדר היום של הקבוצה המתרגלת. הפעילות בקבוצה היא בשתיקה וכוללת תרגול טכניקות מדיטציה שונות (ישיבה, הליכה, שירה, קידות ושלוש ארוחות מסורתיות ביום) סדר היום מובנה מראש וכולל השתתפות במטלות והפסקות למנוחה. בנוסף, מתקיימת שיחה פתוחה בין המאסטר והקבוצה בסגנון שאלות ותשובות.
כאמור בסדנה המקוונת נכפות התאמות המתבקשות מהפעילות בזום.

על המורה – דהרמה מאסטר יובל גיל
מתרגל זן למעלה מ-20 שנים, קיבל אינקה (הסמכה ללמד) מזן מאסטר ג'י-קוואנג בשנת 2016. עו"ד ומגשר בתחומי המשפחה, העבודה והמסחר, ובנוסף משמש כיועץ אישי ומנחה קבוצות בתהליכי התפתחות.
לשיחות הדהרמה הקודמת של דהרמה מאסטר יובל גיל לחצו כאן:
https://www.facebook.com/pg/kwanum.israel/videos/

לוח זמני הסדנה
שבוע מלא – ראשון אחה"צ 26.7 בשעה 17:00 (שיחת פתיחה ב 17:30) עד שבת 1.8 בשעה 14:30
ביום רביעי תתקיים שיחת דהרמה בשעה 14:00 לערך. שיחת הדהארמה היא שיחה קצרה, בה המורה מסביר על עקרונות התרגול, ובסופה ישנו מקום לשאלות ותשובות של המתרגלים.
בימים שלישי ושישי יתקיימו ראיונות אישיים עם דהרמה מאסטר יובל גיל.
כל משתתף יכול לבחור באיזה חלקים ישתתף. המשתתפים מתבקשים לבחור בסטים שלמים של פעילויות כלומר בין הפסקה להפסקה. כמו כן המשתתפים נדרשים שבמהלך הפעילות המצלמות תהיינה פתוחות

קישור יומן גוגל לסדר יום של הריטריט

לוח זמנים מודפס

עלויות
חברים בקואן-אום:
שבוע מלא 450 ש"ח
הסדנא פתוחה להרשמה יומית. עלות כל יום בודד 70 ש"ח/יום
לחצו לתשלום ישיר דרך אפליקציית "משולם"

אורחים:
שבוע מלא 550 ש"ח
ימים בודדים לפי 90 ש"ח/יום
"לחצו לתשלום ישיר דרך אפליקציית "משולם

הנחה של 50% תינתן לאזרחים/יות ותיקים/יות, חיילים/יות, סטודנטים/יות ועקב משבר הקורונה, גם לבעלי מוגבלות כלכלית . לא יינתנו כפל הנחות.
חברים 50% הנחה:
"לחצו לתשלום ישיר דרך אפליקציית "משולם

אורחים 50% הנחה:
"לחצו לתשלום ישיר דרך אפליקציית "משולם

מה להכין לסדנא
– חדר או פינה שקטים, מאווררים ומוארים.
– טלפון חכם או מחשב – מומלץ לפטופ מתאימים לתמיכה בתוכנת זום.
– בגדים נוחים לישיבה במדיטציה ולקידות.
– מזרון קטן וכרית.
– מגבת קטנה לתרגולי הקידות בבקרים
– במהלך הסדנא יתקיימו זמני ארוחות. המשתתתפים מתבקשים להכין לעצמם ארוחות מבעוד מועד. מומלץ על ארוחות מזינות ולא כבדות.

נא ליצור עימנו קשר

 

לוח זמנים מפורט:

 

 

כללי ריטריט מקוון

מצלמה פתוחה.
התרגול שלנו הוא תרגול משותף. השתתפות בריטריט משמעו להשאיר את המצלמה פתוחה במהלך התרגול – בין הפסקה להפסקה. במידה ואתם מרגישים חוסר נוחות, ניתן לכוון את המצלמה כך שלא תהיה ממוקדת בכם, אך אנא השאירו אותה פתוחה.

שמירת השקט חשובה במיוחד. השקט עוזר לתרגול שלנו בדרכים רבות. השתדלו לשמור על השקט במקום בו אתם יושבים.

נא לדייק בזמנים ולהגיע בזמן לכל התרגולים ול Dharma talk .
5 דקות לפני התחלת כל פעילות יינתן סימן באמצעות מוקטק. לקראת הפעילות אנא היו קשובים לאמצעי המדיה שלכם. בהישמע האות אנא גשו מיד למקום הישיבה. בבקשה לא לצאת ולהיכנס ממפגש בזמן תרגול (ישיבה או Chanting ).
בריטריט מקוון המשתתפים חופשיים לבחור את מידת השתתפותם בריטריט. יחד עם זאת אנא השתתפו בסשנים מלאים – כלומר בין הפסקה להפסקה.

מדיטציה בהליכה היא המשך של המדיטציה בישיבה.
בזמן ההליכה שלבו ידיים באזור הבטן, מתחת לטבור. בצעו את ההליכה בחדר בו אתם יושבים – ככל האפשר. אם המקום קטן, בצעו את ההליכה במקום קרוב והיו קשובים לאות המודיע על סיום ההליכה.
ניתן לעזוב את ההליכה על מנת לשתות או ללכת לשירותים, ולאחר מכן לחזור ולהמשיך בהליכה.

ארוחות
השתדלו לאכול עם היציאה להפסקת האוכל ולא לקראת הפעילות. השתדלו להכין מראש ארוחות מזינות אך לא כבדות מדי. גם הארוחות הן חלק מהתרגול. השתדלו להמשיך את העבודה הפנימית שלכם ולהתרכז בעשייה הן בזמן הכנת האוכל ובזמן הסעודה.

עבודה
עבודות הניקיון הן חלק מהתרגול. הקצו לעצמכם מטלות ניקיון או תחזוקה ביתיים ונצלו את זמן העבודות לביצוען. בזמן העבודה הימנעו ככל האפשר מהסחות דעת, והמשיכו בתרגול.

מומלץ להימנע מבשמים ומריחות חזקים בזמן הרטריט. ליבשו בבקשה בגדים מתאימים לרטריט, סולידיים, נוחים ובעלי צבעים שקטים. במידה שיש לכם חלוק תרגול, ליבשו אותו בזמן תרגול פורמלי. בזמן תרגולי הצ'אנטינג ליבשו קאסה, אם יש לכם.

אם אתם לא יודעים מה לעשות בזמן תרגול מסוים, פשוט שימו לב למה שאחרים עושים והצטרפו.

אנו ממליצים להימנע מתקשורת טלפונית לאורך כל הסדנא, אלא במקרים דחופים. במידה ואתם נאלצים להשתמש בטלפון, אנא עשו זאת בחדר אחר ובמהלך ההפסקות.

ראיונות קונג אן ייערכו בזמן שעות הפעילות בימי שלישי ושישי. כל משתתף שהגיע תורו לראיון, יקבל הודעה בזום. הקשה במקום המתאים תעביר את המשתתף לחדר הראיונות הוירטואלי, שם יפגוש אותו המורה. עם סיום הראיון תופיע הודעה נוספת על המסך. על ידי לחיצה במקום המתאים המשתתף יוחזר למסך הכללי. סדר ההזמנות ייקבע על ידי המורה.

ריטריט זו לא תחרות ישיבה. זכרו כי כדי שנוכל לתרגל, על הגוף להיות נוח. במידה שכואבות מאוד הרגליים או מרגישים לא טוב, ניתן לעמוד מאחורי הכרית.

השתדלו לנצל את הזמן של הריטריט. גם ריטריט מקוון הוא זמן מיוחד. השתדלו לצמצם למינימום עיסוק באספקטים היומיומיים כמו כסף, תקשורת וכו'. השתדלו להקדיש את מלוא תשומת הלב לתרגול הפורמלי ולתרגול הלא פורמלי, בכל רגע ורגע.

כל הכללים הללו נקבעו על מנת לעזור לנו בתרגול. אין להם חשיבות בפני עצמם, אלא הם עוזרים לנו לבחון את תשומת לבנו מרגע לרגע.

בכל בעיה או שאלה אנא התקשרו בצ'אט של הזום, או שילחו הודעת וואטסאפ ל…(שם)

 

Workshop schedule
Full week – Sunday afternoon 26.7 at 17:00 (GMT+3) (opening call at 17:30) until Saturday 1.8 at 14:30 (GMT+3)
On Wednesday there will be a Dharma talk at about 2pm (GMT+3). The Dharma talk is a short talk, in which the teacher explains the principles of the practice, and at the end there is room for the practitioners' questions and answers.
On Tuesdays and Fridays there will be personal interviews with Dharma Master Yuval Gil.
Each participant can choose which parts to participate in. Participants are asked to choose complete sets of activities i.e. between breaks. Participants are also required to keep the cameras open during the activity

Link to the retreat agenda

Costs
Kuan-Um members:
A full week 450 NIS
The workshop is open for daily registration. The cost of each single day is 70 NIS / day
Click for direct payment via the "Paid" app

Guests:
A full week 550 NIS
Individual days at 90 NIS / day
"Click for direct payment through the paid app"

A 50% discount will be given to senior citizens, soldiers, students and due to the corona crisis, also to people with financial disabilities. No double discounts will be given.
Members 50% off:
"Click for direct payment through the paid app"

Guests 50% off:
"Click for direct payment through the paid app"

What to prepare for the workshop
Quiet, ventilated and bright room or corner.
– Smartphone or computer – Laptop recommended to support Zoom software.
– Comfortable clothes for sitting in meditation and bowing.
– Small mattress and pillow.
– A small towel for bowing exercises in the mornings
– During the workshop there will be meal times. Participants are asked to prepare meals in advance. Recommended for nutritious and not heavy meals.

Online Retreat Rules

An open camera.
Our practice is together action. Participating in a retreat means leaving the camera open during practice – between breaks. If you feel uncomfortable, you can adjust the camera so that it is not focused on you, but please leave it open.

Keeping silence is especially important. Silence helps our practice in many ways. Try to keep silence in the area where you sit.

Please be punctual and arrive on time for all practices and Dharma talk.
5 minutes before the start of any activity a signal will be given using Mukatak. Prior to the activity please be attentive to your media. When the signal is heard, please go to the seat immediately. Please do not go out and come in from a session while practicing (sitting or chanting).
Online retreat participants are free to choose the degree of their participation inthe retreat. At the same time please attend full sessions – that is, between breaks.

Walking meditation is a continuation of sitting meditation.
While walking, join hands in the abdomen, below the navel. Walk in the room where you are sitting – as much as is possible. If the place is small, walk nearby and be attentive to the signal announcing the end of the walking meditation time.
You can leave the walking meditation to drink or go to the bathroom, and then return and continue walking.

Meals
Try to eat during meal breaks and not before the activity. Try to prepare nutritious but not too heavy meals in advance. Meals are also part of the practice. Strive to continue your inner work and concentrate on doing both while preparing the food and during the meal.

Working
The cleaning jobs are part of the practice. Assign yourself household cleaning or maintenance tasks and take advantage of the work time to perform them. While working, avoid distractions as much as possible, and continue practicing.

It is recommended to avoid strong perfumes and smeals during the retreat. Please wear clothes that are suitable for the retreat, solid, comfortable and with quiet colors. If you have a practice robe, wear it during formal practice. During the chanting exercises wear a kasa, if you have any.

If you do not know what to do during a particular practice, just pay attention to what others are doing and join them.

We recommend avoiding telephone communication throughout the Kyolche, except in urgent cases. If you have to use the phone, please do so in another room and during breaks.

Kong-An interviews will be conducted during practice hours on Tuesdays and Fridays. Each participant who took his turn for the interview will receive a zoom message. Clicking on the instructed link will take the participant to the virtual interview room, where the teacher will meet him. At the end of the interview, another message will appear on the screen. By clicking on the appropriate place the participant will be returned to the general screen. The order of the turns will be determined by the teacher.

This retreat is not a sitting contest. Remember that in order for us to practice, the body must be comfortable. If your feet are very sore or feel unwell, you can stand behind the pillow, your hands in a Hapchang position.

Try to take advantage of the retreat time. Online retreat is also a special time. Strive to minimize preoccupation with everyday aspects such as money, communication, etc. Strive to pay full attention to the formal practice and the informal practice, at every moment.

All of these rules have been established to help us practice. They have no importance in themselves, rather they help us to examine our attention from moment to moment.

For any problem or question please use the zoom chat, or send a WhatsApp message to… (name)

 

פרטים

התחלה:
יולי 26, 2020
סיום:
אוגוסט 1, 2020
אירוע קטגוריה:

המארגנ/ת

קואן אום

פרטים

התחלה:
יולי 26, 2020
סיום:
אוגוסט 1, 2020
אירוע קטגוריה:

המארגנ/ת

קואן אום